Obaveštenja

Icon
Error

: Micka&Nidza - 10. novembar 2011 22:57:33(UTC)
Sofija zna skoro sva slova. Za 3.rodjendan je od mog brata dobila cirilicnu slovaricu, u obliku kocki koje slazu (idu jedna u drugu).
Do pre dva meseca je nije zanimala sem za igru i pravljenja kocki i "kutija". Onda sam malo po malo pocela da joj pricam koje je koje slovo.(dobro je sto uz svako slovo postoji i predmet (z zvono, m makaze, r riba itd)
To nam je dosta pomoglo. Jedno popodne je slagala kocke,i kad ih je sve slozila pocela je da nabraja sva slova.
Pre par meseci je znala da napise A,M,G,E,K i X.
Brojeve zna ali ne redom,nego 1,2,3,5,8,7,6,9,10
ali ok...mi smo zadovoljni...

: Angel - 2. februar 2011 11:48:10(UTC)
Sa nepune tri godine znala je da napise A,E,M,T,B,O,C-naravno cirilicno. Jos uvek ucimo da pisemo, a ume da napise reci "Mama" i "tata".

: anita75love - 27. oktobar 2010 12:42:44(UTC)
Apsolutno se slažem da deci treba ponuditi izbor-ona će sama odlučiti da li ih nešto interesuje ili ne i da li su spremna za to ili nisu!
Nema nekog smisla forsirati dete da uči ono što ga apsolutno ne zanima i za šta nije spremno ni zrelo! Ako to i činite doživećete poraz a dete frustraciju!
Ali da detetu ne date da nešto uči onda kada ga to interesuje je pre svega štetno-jer nivo sposobnosti i inteligencija se razvija od podsticaja a ne od pasivnosti!
Znači i da imate najinteligentnije dete na svetu ako ga ničemu ne učite ono jednostavno neće uspeti da dostigne sav svoj pitencijal koji ima-a to je pre svega šteta za dete i njegov budući život!
Naime postoji pravo vreme za učenje svega a to vreme je strogo individualno kod svakog deteta. Tako npr.pravo vreme za učenje maternjeg jezika je do 3 godine, tada deca najlakše uče jezik i ako biste vi u tom periodu samo ćutali dete bi zauvek izgubilo šansu da savlada svoj maternji jezik na najlakši i najprirodniji način....jeste da vi možete dete učiti govoru i sa 7 godina ali tada to ide znatno teže nego prve 3 godine!
E, sad, razlike su individualne pa zato neko dete već sa godinu dana prilično zna da priča, neko ni sa 3 godine ne zna pola reči i slova! I to je prirodno, ali podsticaj za učenje jezika mora da postoji-znači dete uči da govori tako što sluša vas, što mu se vi obraćate.....i ukoliko ste u tome revnosniji pa dok se igrate sa detetom stalno nešto pričate i objašnjavate toliko možete očekivati bolji uspeh, ako samo ćutite namrgođeno dok npr.menjate pelenu ne možete kriviti isključivo dete što sa 3 godine jako loše govori!
Isto je i sa čitanjem i pisanjem i brojanjem i svim ostalim stvarima koje treba da se nauče!

:-*

: nikac - 11. oktobar 2010 22:22:13(UTC)
Moje iskustvo je posledica okolnosti. prve 2 godine bila sam sa detetom i sve sam pocela bez nametanja ali rano. pricala sam joj na engleskom, pisala slova ... Engleski je skapirala kao neki drugi jezik za komunikaciju sa 20meseci kada je pocela sa pitanjima : kako se kaza mesec, kako se kaze sunce... sa 2,5 je prihvatila slova ali samo ona koja su za nju imala smisla m kao mama, t kao tata... o kao kad usta stavis kao krug .. sada nam fali 3 meseca do 3 godine i ja je ne forsiram dalje, samo ako ona hoce. I mislim da je to kljuc, saradljiva analiticna deca lakse prihvataju nove sadrzaje. Ja sam lekar i ucila sam da veze u mozgu koje se forsiraju pre vremena nekad mogu biti neadekvatne. Ponudite klincima razne sadrzaje, budite uporni ali kroz igru. Znam da je naporno ali to je zalog i isplatice vam se. :)

: anita75love - 4. oktobar 2010 3:08:23(UTC)
Ja mislim da je mnogo lakše u školi deci koja već bar nešto znaju.....ovo ne znači da ih treba na silu forsirati ako ne ide....ali treba pokušati! Zašto da ne? Ako dete lepo prihvati i to ga interesuje detetu se daje početni pozitivan start-i to je velika prednost!
Neće toj deci biti dosadno-naprotiv-uživaće što znaju i što sve razumeju u školi!
Po meni nije lako deci kojima je sve novo i još ako se desi da nešto ne razumeju i to ne stignu na vreme da nauče-ona u startu kreću da kaskaju za gradivom!
Ako vi krenete da "kaskate" još u prvom razredu šta ostaje za osmi? Realno ostaju samo dvojke i jedinice! Ili vam preostaje da još od prvog razreda radite dodatno sa decom, angažujete profesore-a to je uvek stres za dete! Mnogo je lepše i lakše da se to dete posle škole pošto sve zna igra nego da učite sa njim satima i da odjednom više uopšte nema vremena za igru!
Činjenica je da sam ja naučila da čitam sa 5 godina-do prvog razreda sam već pročitala 20-tak knjiga-znači čitala sam perfektno i brzo! I jeste me u početku bilo sramota što toliko dobro čitam pa sam glumila da sričem sve dok me učiteljica nije "provalila"....onda sam shvatila da nisam u pravu-to se lako objasni detetu i počela sam da uživam u tome!
Za razliku od druge dece koja su se mučila da nauče kosu tanku, slovo B, itd ja sam imala vremena da sasvim komotno savladam ono što eventualno još ne znam i da mi ostane dovoljno vremena za igru! Startovala sam sa peticama i tako se i nstavilo do kraj školovanja-petica ide na peticu eventualno na četvorku-a dvojka ide na keca! To je jednostavno tako!
Moja drugarica npr. nije imala vremena ni za šta-plakala je jer nije mogla da savlada tablicu množenja, majka je vikala na nju, bio je to haos-a ona jednostavno nije "postizavala" ništa-morala je istovremeno da nauči i latinična slova i množenje i deljenje i tablicu množenja-za njen osmogodišnji mozak bez ikakvog predznanja to je jednostavno bilo isuviše!
Ta devojčica je nažalost još u drugom razredu osnovne škole krenula sa dvojkama i nije se njih nikada otarasila-mrzela je školu jer nikada nije imala vremena da se igra-a to je kao svako dete želela, na kraju je napustila školovanje sa 16 godina-kad tako krene od početka tu mnogo šanse nema! Njeni roditelji nisu imali novca za profesore ni znanja da je sami podučavaju i i od samog početka je bilo osuđeno da se tako završi!
Ja mislim da je toj istoj devojčici sa njenim ne baš najsjajnijim sposobnostima posvećena pažnja dogurala bi sigurno do kraja srednje četvorogodišnje škole sa najmanje vrlo dobrim uspehom-ali eto, nisu joj dali šansu!
Zato mislim da je mnogo bolje početi da se radi sa detetom najranije koliko ono prihvata!
Od petica i samouverenosti koje one donose nema štete! Može biti samo od nesigurnosti kad tako malo dete još sa 7 godina počne da dobija jedinice-to trajno naruši njegovo samopouzdanje i želju da uči i napreduje u školovanju!
JA sam dosada uvek kupovala mome detetu igračke koje su ispred njegovog uzrasta-skoro sve ih je prihvatio lepo-retko se dešavalo da nije umeo da se sa njim snađe-kad bi se to desilo, batalili bi je i zaboravili na neko veme-znači nikakav problem-ali je poenta da se detetu od najranijeg perioda pruži izazov!
Ako mu u školi bude dosadno upisaću ga ja na nešto što će ga stimulisati i trošiti energiju-pa nek se u školi pravi pametan i ređa dobre ocene a kod kuće neka se intelektualno "troši!" i stimuliše Nema tu ničeg lošeg!
Lošije bi bilo da mi dete svaki dan dolazi kući plačući jer nije ništa razumeo, jer je dobio jedinicu jer ne shvata gradivo i svi ga drugovi zezaju kako je glup, da crvenim na roditeljskim sastancima jer ima 7 kečeva i kako mi učiteljica savetuje da moram da ga upišem na dopunsku nastavu i "radim sa njim" kako mu ne bi ostala neka jedinica za kraj godine......mislim da bi to bilo mnogo lošije od tiga da se na časovima "dosađuje jer sve zna"!

:-*

: srecna mama - 10. avgust 2010 22:28:22(UTC)
Lavita, kao da vidim sebe, moj otac, njegov deda, uci ga boje, slova, brojeve, on naravno sve to kroz igru, a ovaj snima.A, brojeve smo naucili bas isto kao i vi, jer imamo i mi stepenice u kuci.

: Lavita - 9. avgust 2010 16:46:24(UTC)
srecna mama nemoj brinuti da ga forsiras
i vanja je isto znala da broji kada je imala dve godine i to bas super
a vidim sada dosta dece koja to znaju
moja jovana sa 18 meseci broji do 7
a to smo naucile kada brojimo stepenice jer zivimo u zgradi
pa brojimo svaki dan
brojim do 10 pa opet i sve tako hahahahaha
a deda moj otac
ko sta radi on ih samo uci da broje
i eto tako se to desilo
edan, da, ti, ceti, pet, sest, edam hahahah

: srecna mama - 9. avgust 2010 16:39:17(UTC)
Potpisujem da ne treba forsirati, mada treba i pratiti detetova intersovanja bas kako i Iva kaze.Naime, moj sincic mnogi kazu da ja preterujem, ali on je sam  hteo da uci jos i jos.Naucio je odavno da broji do 10, medjutim, negde je nas cuo i sam poceo 11, 12, 13, tako da sam  ja to primetila i ucila ga do 15.Sada zna i do 15 ali preskoci 13.Naravno ja ga ne forsiram.Sam ce shvatiti, ali nece ni da suzbijam njegovu zelju da nesto nauci i praticu i podstrekivati njegova interesovanja. bravo

: Iva&Lule - 5. avgust 2010 21:39:41(UTC)
Slazem se sa ostalim mamama da decu ne treba forsirati u nicemu.Sto se mog deteta tice zadovoljna sam koliko zna sa 3.5 godine i sve je bilo njegovom voljom.Prvo su ga interesovali brojevi tj. naucio je da broji na oba jezika,na francuskom zna do 25 ,a na srpskom do 11.Ima slagalicu u obliku sata i vrlo brzo je naucio gde koji broj ide,a neke brojeve i pise na onoj tabli sto je ja zovem brisi-pisi :) Od slova zna A B C D F L I B M,zadnja cetiri slova to ga je interesovalo kako se pise moje slovo od imena,njegovo,tatino i bakino.I,nesto sto zna da nacrta i izgovori na oba jezika je trougao,kvadrat,krug i prava linija.Ako bude zeleo dalje da uci prvo cemo poceti za afabetom pa tek onda sa azbukom.Mada ce dosta nauciti i kad krene sad u predskolsko.Ako ga nesto interesuje onda mu pokazemo,ako ne onda nista.Mada on mnogo voli knjige i primetila sam da cesto gleda u slova i posle pokusava da ih napise,jos je mali,ali trudi se.

: srecna mama - 5. avgust 2010 0:07:48(UTC)
ja mislim da je 4 godine neka realna granica.Ja sam  recimo juce kupila mom sincicu bojanku pepa prase, i do 4 godine deca ne znaju da jasno definisu linije, samo skrabaju.A, sto se slova tice, moj tata ga je svojevremeno ucio slovo a, m i e, jos dok je bio manji,zapamtio je A.Mada ume da razlikuje slova od brojeva.

: Lavita - 2. avgust 2010 16:40:35(UTC)
dialectica
i sama sam znala da citam i pisem sa 4 godine
i mnogo je zanimljivo bilo meni u prvom razredu jer sam sve znala
hahaha
i moram ti jos nesto reci
nemoj da se plasis da ce mu biti dosadno
pa to je sasvim nesto drugacije kada u skoli radi sa svojim drugarima i kada ga uciteljica uci
videces
nemoj se brinuti uopste
svaka mu cast

mislim da je nebitno da li dete zna da cita ili ne
ili da li zna da pise ili ne
ako zna a ne zna pravilno naucice
ako ne zna naucice
sve se nauci
bitno je da je dete zdravo pravo i pametno

to je moje misljenje

imam milion primera
dete koje nije znalo da cita ni jedno slovo
i dete koje je znalo da cita i pise cak i latinicu i cirilicu
i sve je ok sa tom decom bilo

tako da udri brigu na veselje

: dialectica - 2. avgust 2010 13:01:09(UTC)
Citat:
DAMJAN - 29/1/2008 07:48

Pa kao sto rece uciteljica netreba unapred uciti decu. Nama, vaspitacima, je zadatak da decu upoznamo sa oblikom slova i brojeva, da ih prepoznaju, ali ne i citaju ili pak znaju brojeve preko sto. Medjutim i sama imam sina koji u septembru krece u skolu. A sva slova je znao jos sa cetiri godine, sabiranje do 20 oko pete, deljenje... Nisam jedna od onih mama koja maltretira dete da uci cak naprotiv mogu ga maltretirati da izdje napolje, trci, skace, vice... ;] ;] ;]


Slazem se da ne treba "maltretirati" decu i forsirati ih da uce... ali nekom detetu je zapravo maltretiranje kada ih ne pomazes u ucenje slova. Moje dete takodje zna da cita, pa cak da malo pise, sa 4 godine. Tu nista narucito nisam radila - sve sama od sebe. Hoce li da ima probleme u skoli jer vec zna ono sto deca uce u prvom razredu?

: Lavita - 25. jul 2010 0:04:40(UTC)
Vanja je sa 3,5 godine otvorila slikovnicu i kroz plac rekla
ne znam da citam
znam samo a a a a a a
ne znam nista
hocu da znam da citaaaaaaaaaaaaam

i onda smo je polako ucili
kupili azbuku
domine sa slovima
diskove sa azbukom
sve je krenulo tako kroz igru

sada ima 5,5 godina i radimo evo pcelicu iz srpskog jezika
zna sva slova
i kada cita cita po dva slova
a nekada me iznenadi i procita celu rec

radimo i matematiku i svet oko nas


ali nikada nikada nikada nisam rekla
ajde vanja vreme je za to i to
nego ona sama meni kaze mama radi mi se to i to
ajde da ucimo da citamo, zadaj mi linijice, slova, brojeve
njoj je to sada zanimljivo i ja sam srecna zbog toga
ako primetim da otaljava posao i da joj vise nije do toga samo prekinemo da radimo i to je to

u septembru ce biti predskolac
i vaspitacica mi je rekla da im je najteze da predskolce ,,nateraju,, da slusaju i da sede mirno, da rade
to je tesko i uciteljicama
e to mi sada radimo
zelim da stekne neku naviku da mora lepo da sedi da pise i da slusa
sada koliko ona moze a od septembra ce biti koliko treba

ne forsiram je uopste jer znam da je to mac sa dve ostrice
i znam da deca koja znaju sve i da citaju i da pisu i sve iz matematike da im je u skoli jako dosadno
i ako mi se znanje ne nadogradjuje svakoga dana
da je dzabe sto su sve znali prosle godine
kada to uciteljici uopste nije bitno


: Dorothy - 7. jul 2010 9:31:18(UTC)
U potpunosti se slazem sa MamaCacom, da svako dete ima svoj tempo i interesovanja, i da nista ne treba forsirati, ali kada pokazu interes za slova i pisanje to treba odmah iskoristiti.
Mimi zna sva slova cirilice, raspoznaje ih, zna koje reci pocinju na to slovo, zna po neko nekako i da napise ali jos se to ne zove pisanje. Ali je zelela da nauci slova i jako zeli da nauci i sama da cita!
Dora nikada nije pokazivala interes i u skolu je krenula, potpuno bez predznanja sto se tice pisanja (znala je i raspoznavala slova) i zbog toga u pocetku imala dosta problema u skoli.

: MamaCaca - 2. maj 2010 23:25:36(UTC)
Dora je sa 4,5 god naucila da cita, Ja sam bila u fazonu da je ne opterecujem i da cekam predskolsko, medjutim odjednom je pokazala interesovanje i stvarno savladala sva slova za dva dana. I ja mislim da svako dete ima svoj tempo i da to treba postovati.

: tmenicanin - 20. januar 2010 11:13:40(UTC)
Vukasin ima 4 g i vec zna sva slova abecede da ih procita i napise - naravno to nije krasopis ali oblici su pravi. deca sama odrede svoj tempo i ako su zainteresovana to je to. samo im treba kupovati knjige od najranijih dana.

: T3 - 7. decembar 2009 18:31:02(UTC)
i evo par meseci posle mog napisanog i zadnjeg ostavljenog posta posta ,razmisljanje na temu pismenosti dece u predskolsklom uzrastu mi je i dalje isto,samo sto moja cerka itekako napreduje tj ide u korak ispred sa njim..
sama je ko sto sam vec rekla pocela da se interesuje za slova,pisanje,azbuku,citanje..u vrticu rade ponesto kose ,prave crte,vezbaju dakle ucenje pisanja slova,neke lakse reci da napisu ..itd..a kuci ona je uglavnom sa svojim knjigama ili ti kreativnim razmisljankama i vezbankama koje joj cesto skoro i redovno kupujem..
ima i jednu svesku slicnu mom prvom bukvaru gde pise sta je vec zadato..a ima i svoju posebnu u kojoj pise i vezba isto po svom izboru..
ili joj ja kazem rec a ona je speluje tj izgovara slovo po slovo i to je shvatila tj naucila i onda je i napise..poneko slovo se desi da i proguta ali nista strasno jos uvek je na pocetku a za isti super sam zadovoljna kako napreduje..azbuku zna skoro celu napamet i ista slova i da pise fale joj samo i zezaju je ona teza posle t sto idu pa do s ali i nih polako uvezbava..

sto se citanja tice i tu ima i vidi se pomak..izgovara slovo po slovo,srice ih i relativno dobro za pocetnika zna da cita ..trudi se i hoce sto je najvaznije i dalje je ne forsiram,sama trazi da joj citam ili vec ona sama nesto pokusa,da pise takodje uzme sama kad je raspolozena nikad je ni na sta ne teram ,voli hoce ,i trudi se sto je najbitnije,vezba iz dana u dan a tako ucenje i svrha svega toga nece izostati..dok krene u skolu znace i celu azbuku tj da cita i da pise..sto sam i ja znala u njenom dobu tako dam i vise nego zadovoljna..

pocela je i za matematiku tj za brojeve da se intetresuje...kupila sam joj veselu matematiku sa zadacima sa sabiranjem i oduzimanjem objasnila joj par tj kako se dodaje tj sabira ,a kako smsanjuje tj oduzima ,shvatila je i sada vec sama uz pomoc racunaljke zna da ih uradi..izbroji recimo koliko kruzica ima prvi zadati broj doda drugi i dobije rezultat ..do deset je sve naravno za pocetak..posle cemo kad dobro savladamo sabiranje i oduzimanje do istog preci i na one vece posle 10,ali ovo zasad sto zna i sto je naucila za njen uzrast je i vise nego dovoljno..

polako ali sigurno sve ce znati i nauciti a sta nebude moglo ili zapelo tu je skola ,uciteljice ima vremrna neka ostavi nesto i za tamo..mada kako je krenula cisto sumnjam da ce joj bilo sta vise kad je ucenje i pamcenje biti problem..imace radnu naviku tj zelju i volju da uci bez dodatnog teranja ili forsiranja sto mi je posebno drago..meni je kao mami srce puno tj jako drago sto vec sad neposredno pred skolu pokazuje i interesovanje i znanje za sve ono sto je tek ceka u istoj..

: trudna 3 - 20. jul 2009 3:16:02(UTC)
moja nina ima 6 godina i na jesen krece u predskolsko ili ti zabaviste,zna da pise bar pola azbuke sve je sama naucila kroz igru najvise sa godinu dana starijom drugaricom koja je zavrsila prvi razred i onda njih dve tako zajedno mic po mic,ova joj pokazala malo po malo i naucila je.
zna da napise svoje ime i prezime,bratovo,svoju ulicu i broj,naravno i svoj broj telefona zna napamet to je prvo sto sam ih oboje naucila,neka imena zivotinja...itd...ni nasta je ne forsiram niti teram ..koliko hoce da zna nek nauci,a vidim da se trudi ,da joj lepo ide i brzo kapira.
zna da uzme sama neki caspois ili svoju knjigu pa onda prepisuje slova ,naslove ili delice teksta.
ima i onu moju prvu slovaricu ili ti svesku pa tu pise i kose i prave linije od cega se i pocinje,i slova ..sve..
zaista je mala pametnica i drago mi je sto je sve pa i eto to pisanje zanima i verujem da ce joj biti mnogo lakse kad krene u prvi razred i bude znala bar te osnovne stvari.
sa citanjem jos nije pocela,ali ima vremena naucice...pomazem joj koliko ona trazi i koliko god mogu,ali je ne forsiram,kad joj se pise ona pise,kad ne ne i gotovo njena volja..

citiracu sninu jer je delic njenog posta ujedno i moje objasnjenje prethodno napisanog..

Pise ali ja je ne forsiram nego sama to radi kroz igru i kada nesto zeli da mi napise nebili me iznenadila. Drago mi je sto se trudi i ne bih volela da krene u prvi razred a da bas ne zna nesto osnovno. Ne mislim da treba da se deca forsiraju ali isto tako mislim da bi ipak pre polaska u skolu trebala koliko toliko da vladaju azbukom, brojanjem i eventualno citanjem i pisanjem ali ne mislim pritom da to sve znaju perfektno da rade.

a i jecu ns takodje i to je i moje generalno misljenje na ovu temu...

Samo bez forsiranja, ako bude želela da uči da piše pre škole (onda ok), a i ako ne ..ništa strašno naučiće u školi.


: adrijana - 28. novembar 2008 19:31:32(UTC)
Jovan za sada zna da napise desetak slova krace reci sa tim slovima ( TATA) , ali ja ga i ne forsiram. Kad je zainteresovan pokazem mu ali ako ne trazi sam ja i ne spominjem. Mislim da ima pred sobom ceo zivot pun obaveza, pa sad neka bude bezbrizan. Naravno ima razlicite dece i ako traze da uce treba im pomoci

: snina - 10. novembar 2008 13:39:03(UTC)
Moja nina nije imala pune tri godine kada je naucila sva slova pomocu slovarice. Sada uci da cita  i polako uspeva u tome. Pise ali ja je ne forsiram nego sama to radi kroz igru i kada nesto zeli da mi napise nebili me iznenadila. Drago mi je sto se trudi i ne bih volela da krene u prvi razred a da bas ne zna nesto osnovno. Ne mislim da treba da se deca forsiraju ali isto tako mislim da bi ipak pre polaska u skolu trebala koliko toliko da vladaju azbukom, brojanjem i eventualno citanjem i pisanjem ali ne mislim pritom da to sve znaju perfektno da rade. Cije dete to zna skidam mu kapu. Imam prijateljicu koja je tukla svoje dete koje nije znalo slova kada je krenulo u skolu a ja sam joj na to rekla da je bolje sebe da udari nego njega jer je sedela kod kuce (ne zaposlena) i imala je vremena da mu kroz igru priblizi te osnovne stvari a ona nije htela.

: Radan - 6. novembar 2008 18:54:48(UTC)
Sanjalice, hvala na savetu. Moj sin je trenutno u fazi pokušaja čitanja (predškolac).

Pročitala sam celu temu, i ne bih se složila da je ružan rukopis urođen. Uglavnom je ružan rukopis u vezi sa lošijom finom motorikom. Kad se popravi motorika, popravi se i rukopis.

: Uros i Aleksa - 5. april 2008 17:20:52(UTC)
Evo jedan savet za sve mame koja uce sa svojom decom slova i citanje, nemojte im dozvoljavati da sricu (citaju slovo po slovo) to vodi kasnijem ne razumevanju veceg teksta i zadataka iz matematike, takodje je pogresno slogovanje, slog sam po sebi nema nikakav smisao pa tako ne dovodi do pravilnog citanja. Pokusajte da vam deca scitavaju (odnosno da pevaju slova i povezuju ih u rec) na pocetku ce pevanje biti razvuceno, a kako budu vezbali skracivace se i dovoditi do pravog citanja. Pozdrav

: Olja78 - 4. april 2008 9:20:35(UTC)
Jeco delim tvoje misljenje,ok mi je i sto je Uros rekla,ali kod nas vecina uciteljica trazi da znaju vec da pisu i da dele reci na slogove tj da ih procitaju...e tu nastaje problem ako deca nisu spremna,posto kasne za drugima a ona nece da se zadrzava sa ovima sto ne znaju....Naravno nisu sve takve,ali recimo od moje sestre mali sto ima uciteljicu kod nje je sve moralo da se zna cim su krocili prvi dan u skolu...Luka za sada i hoce i nece,ne forsiram videcemo...

: JecaN - 3. april 2008 10:06:46(UTC)
Samo bez forsiranja, ako bude želela da uči da piše pre škole (onda ok), a i ako ne ..ništa strašno naučiće u školi.

: Lelejn - 2. april 2008 10:40:26(UTC)
Citat:
Ines - 12/5/2007 00:11

Citat:
uros1003 - 11/5/2007 12:46 AM

Ne znam gde zivite, ali posto sam ja uciteljica mogu da ti kazem da najvise volim da mi dete dodje u prvi razred bez nekog velikog citanja, jer vecina roditelja iz neznanja naravno pogresno to pokaze deci, pa je velika muka to ispraviti. Niko ne ostane nepismen, ne mislim na to, vec se problemi javljaju kod razumevanja procitanog teksta i razumevanja zadataka iz matematike. Ovo je samo sugestija i moje misljenje, pozz


Dijelim vase misljenje,tako sam i ucinila sa obojicom sinova,i vrijedilo je,druge mame su se patile uceci djecu i tjerajuci ih na silu pred polazak u skolu da uce slova i brojeve,moji su to sami nekako spontano radili,a na kraju ispadose najbolji djaci,nije da se hvalim,ali bas mi je od starijeg sina uciteljica rekla ovo sto vi sad pisete,da je lakse raditi sa djecom koja su u startu na istom,pa sam je poslusala i kad je mladje trebalo krenuti u skolu. I jos nesto,da li je istina da izuzetno inteligentni ljudi imaju najruznije rukopise?

meni je ovo moja mama radila ceo prvi razred..ma samo frustracije i plac bezveze, acak nisam bila ni nesto neuredan, nemam ni ruzan ni lep rukopis, mada ni an danas nekima nje bas citak kad jako brzo pise ...kao mm icon_lol
i sa sestrom je pokusala isto jednom drugi put letele su stilorke i sveske(ona je malo borbrnija od mene icon_lol ) i mama je odustal...i dan danas joj je sve neuredno i knjige ko kupusi,a samo se ona dotera icon_lol , apise ne nogama nego strasno

: sandrag - 2. april 2008 6:48:05(UTC)
Miloš ima domine sa slovima i slovaricu (ćirilica). Uz njih zna sva slova (naravno da mu pomažu slike), a ponekad se igramo slaganja riječi. Naravno krenuli smo od dvoslovnih, pa troslovnih itd.
Igramo se kada on to traži.
Sada je baš u fazi da slovka riječi - ide po kući i priča: mama - to se piše M A M A.
A imali smo i bisera: kaže-gušter ima tri slova - gu, šte, r !!!!
Pre neki dan u prodavnici mm mu je 100 puta rekao "ne pipkaj sve rukama", a on ladno počinje da slovka r u k a m a icon_lol
Većina natpisa po gradu je latinicom pisana, pa tu sad imam problem. Kad šetamo gradom on čita pa je onda zbunjen - šta je sad to - to nisu moja slova!! neznam

: ljiksi - 2. april 2008 5:12:14(UTC)
Mi Dunju nista nismo forsirali,kupili smo joj poster sa azbukom i ona sedne gleda kako su tamo napisana slova pa ih i ona pise.Jedino je tatu terala da joj par puta pred spavanje isprica celu azbuku i tako je zapamtila!Ali njoj je problem sto ona nikako ne ume da sroci i procita ali ima vremena!Danas deca u predskolskom puno toga nauce!A sto se tice brojeva znala je da broji jos sa dve godine ali je racunica ne interesuje bas mnogo!!!

: mama natasa - 1. april 2008 12:01:17(UTC)
moj Milan je sa 5 god. uvelike znao sva slova latinice,i dobar deo ćirilice,za razliku od relje i stefana (5god.)koji ne pokazuju apsolutno nikakvo zanimanje za učenje slova.Nisam forsirala ni milana,pa neću ni njih ,dok sami ne pokažu interes,ali je očito da je svako dete individua za sebe,a to jako dobro vidim i iz primera mojih blizanaca:imaju totalno različite karaktere

: bubili74 - 11. mart 2008 20:21:11(UTC)
Potpisujem ovo što je napisala Mirche. Stanko je jako rano pokazao interesovanje i mi smo već uveliko čitači već preko 2 godine. A Tinu npr uopšte ne interesuje i ne teramo je. On je u njenim godinama čitao. Prosto različiti su. MM je znao da čita sa 4 god kao i on, a ja sam u školu krenula nepismena, što me nije sprečilo da uvek budem najboljiđak ili student.

: Mirche - 10. mart 2008 19:56:28(UTC)
Takodje smatram da je vreme onda kada dete to trazi, pokazuje interesovanje, kada primecuje sama slova kao odvojene simbole i uocava razliku. Neko dete to primeti ranije, neko kasnije. I naravno, mislim da nije problem da dete dodje nepismeno u skolu ili predskolsko, cak mnoge uciteljice to prizeljkuju jer ih onda pravilno uce od samog pocetka.

: Uros i Aleksa - 18. februar 2008 19:29:58(UTC)
Uros je skoro poceo da pokazuje interesovanje za slova, brojeve do sto odavno zna. Zna 5,6 slova i to je to, ne teram ga, kad trazi ja mu pokazem

: Amara - 16. februar 2008 15:40:16(UTC)
Anci puni 5 krajem maja i ona zna sva mala i velika slova,zna nasu latinicu i engleski alphabet. E sad, ja je nisam ucila engleski jer to radi u obdanistu. Ucili smo je samo latinicu jer je trazila.Kad smo je citali ona bi zapitkivala koje je ovo slovo i tako je naucila. Drugo imali smo puno muzickih igracaka (doduse na engleskom) i moj sin je sva slova naucio sa 2,5 godine.On je daleko ranije naucio zto sto ima stariju sestru a i interesuje ga. Imali smo i dobre karte za ucenje,memory game i to ga je podstaklo da jos vise uci.On sad ima 3,5 i zna sva slova,cak dosta njih ume da napise. Valjda je takav. Kad uporedim cerku i njega skoro d su na istom nivou znanja.
Za sada im ne mesam cirilicu,ali obavezno planiramo da nauce.Cekam da savladaju abecedu i latinicu(jer se desi ponekad da se zbune),pa posle cirilicu.
Neka deca nauce pre,neka posle,sve je to ok. U Kanadi se ocekuje da dete sa 6 godina zna da cita.Naravno to se odnosi na krace reci,reci do 5,6 slova. Licno znam dete koje ima nepunih 6 godina i koje odlicno cita.
Znam da deca u Srbiji kasnije krecu sa ucenjem slova i citanjem. Kumin sin ima 6 godina i ne zna slova. kaze da u vrticu uce ,ali ne insistiraju i ne daju im domaci. Ja ovde svaki put Ani nadjem knjige i domaci sta treba da obradimo zajedno. Ovde roditelje dosta ukljucuju u edukaciju.Malo me nerviraju sto decu sa 6 godina smatraju tutubanima ako ne znaju da citaju. U moje vreme,kad sam ja bila prvi razred puno dece nije znalo da cita,tek se pocinjalo sa slovima. Ja sam tek sa 7 godina pocela da citam i pisem,pa sta mi fali?

: Emilija Bgd - 16. februar 2008 8:22:29(UTC)
Marija Montesori je utvrdila da je period osetljivosti ne samo za ucenje slova vec za citanje i pisanje kod dece do 4,5 godine (naravno, postoje individualne razlike), kada su oni u stanju da bez napora, kroz igru, nauce da citaju i pisu, dok kasnije to uce ali sa naporom. Dakle, nikako nije prerano u ovom uzrastu detetu ponuditi takvu mogucnost. Naravno, ako uopste nije zainteresovano moze se sacekati ali je steta propustiti taj period i veliki broj dece je stvarno tada i zainteresovan i lako uci slova. Marija Montesori je razvila razne vezbe za ucenje citanja i pisanja od kojih su verovatno najpoznatija slova koja se naprave od smirgl papira i koja deca jedno po jedno uce, prelazeci kaziprstom kako bi osim vizuelne imali i taktilnu percepciju i pamcenje slova, sto je od velike vaznosti jer je culo dodira kod dece izuzetno razvijeno a njegovo koriscenje u ovom uzrastu olaksava ne samo usvajanje slova vec i razvoj niza drugih vestina. Takodje je koristila pokretnu azbuku i obelezavanje predmeta, cim dete prepoznaje neka slova, sastavlja reci i bukvalno sve u ucionici je imalo na kartici ispisan naziv. Deca su cak u to vreme (1907.) bila u stanju da kada jednom pocnu, za jako kratko vreme savladaju sva slova (mesec i po dana) i da zatim vezbaju citanje i na kraju pisanje. Inace su majke dece koja su isla u prvi Montesori vrtic molile Mariju Montesori da ih nauci da citaju i pisu bas kako bi im olaksali polazak u skolu. Ta deca su pokazivala i mnogo bolje rezultate u ucenju citanja i pisanja od starije dece u skoli. I takodje zanimljivo, da su prvo ucili pisana a onda stampana slova, jer su pisana deci laksa za pisanje.

Za one koji su zainteresovani, evo osnovnih vežbi iz priručnika Montesori vrtića Neven, ovde sam ih samo pobrojala, ako je neko zainteresovan, za svaku postoji objašnjenje sa opisom materijala koji se uglavnom može lako napraviti i načina na koji se radi.

Put ka savršenom ČITANJU:
- Reči grupisane prema grupama slika.
- Dogodovštine i stihovi koje deca kazuju.
- Izgradnja priče oko jedne centralne teme.
- Igra pitanja.
- Vaspitavanje dece tako da vole i poštuju knjigu. Kutak za knjige.
- Podsticanje samouverenosti. Podsticanje govora. Neka dete priča o svojim doživljajima.
- Priprema duha za čitanje raščlanivanjem reči na glasove. Slova os šmirgl papira.
- Izražavanje misli pomoću simbola, pokretna azbuka.
- Potpuno vladanje mehaničkim procesom, fonogrami, zagonetke.
- Negovanje shvatanja reči i bogaćenje fonda reči: klasifikacija, definicije.
- Razumevanje funkcije i odnosa reči. Vežbe sa simbolima u boji za razlikovanje vrsta reči.
- Čitanje i analiza.
- Analiza sastava rečenice.
- Proučavanje reči.
- Upotreba biblioteke.

Koriste se :
- Karte za čitanje uz predmete detetove sredine
- Fonetska kategorizacija čitanja
- Kartice sa definicijama

Osnovne sposobnosti potrebne za učenje PISANJA su:
1. Manuelne sposobnosti
a) ruka mora postati «lagana», pokreti u članku moraju biti opušteni prilikom korišćenja olovke
b) držanje olovke među prstima
c) sinhronizovanje pokreta ruke

2. Intelektualne sposobnosti
a) logičko razmišljanje
-jasna slika o tome šta hoće da saopšti
-jasna artikulacija tokom govora
b) odgovarajući fond reči
c) sposobnost analize (sposobnost raščlanjenja reči na glasove) i sinteze (oblikovanje reči od glasova).

Priprema se vrši indirektno i direktno. Indirektna priprema obuhvata i vežbe svakodnevnog života:
- savijanje salveta
- presipanje zrnevlja kašikom
- sipanje zrnevlja iz bokala
- sipanje vode pomoću levka
- otvaranje i zatvaranje flašica sa različitim otvaračima
- odvrtanje i zavrtanje šrafova
- nizanje perli
- seckanje makazama
- otključavanje katanaca
- ramovi za oblačenje
- aranžiranje cveća.

Indirektna priprema obezbeđuje:
a) Koordinaciju i kontrolu pokreta
- prsti, šaka, cela ruka
- vežbanje prstiju koji se koriste pri pisanju (palac, kažiprst i srednji prst)
- olabavljivanje ručnog zgloba
- kružno kretanje levo i desno
- koordinacija očiju i ruke
b) Doživljaj i organizaciju jednog radnog procesa
- izlaganje pomoćnih sredstava – sortirano prema njihovoj upotrebi
- radnje koje slede u nizu
- sređen radni prostor
c) Motivaciju, koordinaciju, istrajnost
- aktiviranje unutrašnjih potreba i njihovo udovoljavanje
- spoljašnji red koji doprinosi formiranju unutrašnjeg reda
- pospešivanje i povećavanje samostalnosti.

Direktna priprema obuhvata:
1. Igru sa glasovima korišćenjem slova od šmirgl papira i pokretne azbuke, radi identifikacije pojedinih glasova iz reči po sluhu
2. Popunjavanje formi (može biti geometrijski ili neki drugi oblik čije ocrtavanje zahteva kontrolisano držanje olovke a popunjavanje kontrolisano vodjenje olovke)
3. Slova od šmirgl papira koja angažuju čulo vida, dodira i sluha
4. Pokretna azbuka (dete sastavlja reči pošto je naučilo da prvo čuje glasove, glasove povezuje sa jednom formom i ređa ih u odgovarajućem nizu).

Inace, zanimljivo je da je matematika takodje u ovom periodu interesantna deci i da je lako usvajaju, pa bez napora mogu brojati do 1000, znaju sve matematicke operacije i sto je najvaznije uvek se polazi ne od mehanickog ucenja brojeva (dakle moze nauciti da broji i do 300 ali ako je mehanicki to nema nikakvu vrednost) nego se prvo stice uvid u pojam kolicine pa se zatim za kolicinu vezuju simboli - brojevi. Tako dete uci matematiku sa razumevanjem i pomocu posebnih materijala i vezbi, u sustini veoma jednostavnih, u stanju je da usvoji osnovne matematicke i geometrijske pojmove i operacije sto je u skoli mnogo teze ne samo zato sto je opet prosao period osetljivosti za matematiku vec i zato sto je nacin rada potpuno drugaciji (mozda zato toliko dece ima problema sa matematikom?).


: dunav - 15. februar 2008 21:47:12(UTC)
Nama je psihijatar preporučio da ako Anja traži od nas da je naučimo slova, da to i uradimo, i tako smo krenuli sa ćirilicom pre nove godine. Bez ikakvog forsiranja, povremeno se igramo škole jer ima tablu za pisanje sa kredom, pa joj zadajemo šta da napiše. Pre neki dan napisala sama sebi poruku i zalepila na vrata: "sad ocuda seigra msapatko m kaodajeučitelj ica" -sve je odvojeno jedno ispod drugog. Oduševila je igra pa kao da ne zaboravi. Brojeve je savladala postepeno sama, sada je već interesuje sabiranje. Neću ni tu da je forsiram, mada zna i preko sto da broji bez greške-dalje nisam htela da mi broji...

: Kronkusa - 29. januar 2008 18:06:15(UTC)
Ova tema mi bas koristi sad jer sam bila u dilemi da li da ucim sa Damjanom slova prije polaska u skolu ili ne. On prepoznaje dosta slova koja sam mu pokazala na njegovu inicijativu i znali smo se cesto igrati skolice pisuci po tabli. Sad mu to vise nije zanimljivo. Ali je interesantno to da je odnedavno poceo pokazivati interes za brojeve i za sabiranje. Pojma nemam kako i od koga je naucio, ali je samo jednog dana dosao iz vrtica i poceo govoriti koliko je ovo plus ono i na prsticima sve sabirao. I tako par dana, da bi mi skontali da je on naucio bez problema sabirati do 20, a brojati do 100.
Po nekom mom razmisljanju mislim da ce se slicno desiti i sa slovima, jednostavno ce ih sam savladati, odnosno bar bi trebalo :) . I sad kad vidim vase postove, drago mi je sto sto smo dosad postupali ovako.

p.s DAMJAN, imas prelijep nick :) .

: DAMJAN - 29. januar 2008 9:48:34(UTC)
Pa kao sto rece uciteljica netreba unapred uciti decu. Nama, vaspitacima, je zadatak da decu upoznamo sa oblikom slova i brojeva, da ih prepoznaju, ali ne i citaju ili pak znaju brojeve preko sto. Medjutim i sama imam sina koji u septembru krece u skolu. A sva slova je znao jos sa cetiri godine, sabiranje do 20 oko pete, deljenje... Nisam jedna od onih mama koja maltretira dete da uci cak naprotiv mogu ga maltretirati da izdje napolje, trci, skace, vice... ;] ;] ;]

: grace - 7. novembar 2007 13:13:57(UTC)
Moja ima 4 godine,sa 3 je počela pokazivat interes. skoro cijelu abecedu raspoznaje a newka zna i pisati.

: Standzi - 6. novembar 2007 19:02:22(UTC)
Jaooo Mom sajt je super!!! Sutra cu sa Markom da sednem i da mu pokazem ubedjena sam da c mu se svideti!
Hvala ti!

: jaca2210 - 6. novembar 2007 18:50:38(UTC)
moj luka je sa cetiri godine znao sva slova i da prepozna neke krace reci.sada vec uveliko cita i duze reci i sklapa recenice.ovog leta smo naucili i cirilicu bravo

: Mom - 26. oktobar 2007 13:35:25(UTC)
Ma nema na cemu drage mame cvecko

: Maki - 26. oktobar 2007 5:49:17(UTC)
Ja sam Martu tek sad počela kroz igru učiti slovima. Zna uglavnom slova njenog imena jer sam htela da je naučim da napiše svoje ime. Nekad je zainteresovana nekad ne, ne teram je još uvek. Mislim da ima vremena, naučiće pre nego krene u školu, sada nek se igra i uživa dok može.

: duki_swe - 25. oktobar 2007 18:03:58(UTC)
Mom hvala za sajt!!!Super je

: Kronkusa - 25. oktobar 2007 17:55:12(UTC)
Ej Mom super je sajt. Sutra cemo probati, thanks!

: duki_swe - 25. oktobar 2007 14:01:30(UTC)
Moj Mihailo jos uvek nije zainteresovan za pisanje slova, niti ih u vrticu forsiraju...jos uvek se samo igraju
ali zato zna da broji i na srpskom, svedskom i engleskom do 15:)
nadam se da ce to doci samo od sebe, ja jos uvek mislim da je mali i zato se za sada ne brinem
caos

: Mom - 25. oktobar 2007 13:19:06(UTC)
Mojoj Sofiji malo tezi ide azbuka od abecede, ali sam ja skoro pronasla jedan sait gde se vrlo zabavno uce slova, uz pohvalu, sto moja S. obozava! Evo saljem i vama ovaj sait, i nadam se da ce malisani uzivati!

http://www.digital.nbs.bg.ac.yu/decije/

caos caos caos

: Kronkusa - 4. oktobar 2007 16:24:17(UTC)
Sto se tice brojanja D. zna da broji do 15, nekad do 20 na nasem, a do 10 na engleskom. Tacno je ovo sto kaze Uros i Aleksa za slova. Damjan zna da "radi" dosta toga na kompjuteru, ali to u stvari zato sto zna vizuelni raspored komandi.

: Uros i Aleksa - 4. oktobar 2007 7:34:33(UTC)
Ne citaju oni tako mali vec su vizualizovali rec, u svakom slucaju bravo za male pametnice. Mog sina slova ne interesuju samo brojevi, prepoznaje sve do 100.

: May05 - 3. oktobar 2007 21:24:13(UTC)
moja ena zna da broji do 10 na nasem a i na njemackom jeziku,od slova zna da napise X icon_lol ,sad zna da procita kad joj napisemo MAMA,BABA,ENA,SEKA,slovo O i X,a kao sto sam vec rekla sama zna i da napise X.
Moja sveki kad se nije onesvijestila sok kad je vidjela sta zna da procita,cak je i jednu molitvu naucila,ustvari to ju je sveki naucila,par puta joj ponovila i ona kaze Ena ce sama,i stvarno je upamtila. bravo zagrljaj andjeo

: Jade - 3. oktobar 2007 12:49:53(UTC)
Bravo za Anju!!!
Dejan zna dosta slova: A B Š M D E J K T N O J ,naravno sve kroz igru ,ali ja ponavljam svaki drugi-treci dan gradivo:)
Mislim da nije "preambiciozno".

: Talala - 2. oktobar 2007 9:22:00(UTC)
Baka je Anju pocela kroz igru da uci slova i to tako sto napise slovo i onda kazemo to je A kao Anja, B kao Baba, V kao Vanja (imamo rodjaku koja se tako zove) i tako redom do DJ. Ponavljamo i ona svaki put ume da prepozna slovo. Mozda je preambiciozno za njen uzrast sto je tome ucimo ali vidim da je to zabavlja i da voli. Polako pa cemo nauciti i celu azbuku uskoro.

: ledi005 - 2. oktobar 2007 8:59:08(UTC)
mi tu i tamo ubacimo poneko slovo da nauci. za sad zna A, E, I, O, M, T, P, K i S. s obzirom na to da nema jos ni dve godine, mi smo zadovoljni :)
ja mislim da to nije mnogo bitno, naucice sigurno pre ili kasnije i nece biti nista pametniji ako nauce ranije, ali mislim da je deci koja znaju slova kad krenu u skolu daleko lakse da se prilagode, jer ne moraju pored svih trauma u tom periodu jos i to da uce. tako da ja leni pokazujem tako kroz igru, s nekim kockama i cini mi se da joj je zabavno. ako pocne da je nervira, prestajemo momentalno. ali ja bih rekla da voli, kad idemo kroz grad pa negde ugleda slova koja zna, ona obavezno stane i "cita" ih i vice na glas koja su i bude jaaaako ponosna. a i mama bude ponosna :)

: Kronkusa - 2. oktobar 2007 8:51:01(UTC)
Da li vaše predškolarce učite slova i kako im ide? Jesu li zainteresovani za to?
Damjan zna da prepozna dosta slova i brojeva, ali nije baš previše zainteresovan. Teta u vrtiću mi je rekla da ne mora do 5-te godine ni pokušavati a poslije ako hoće sam, polako kroz igru. Tako i radimo, kad hoće, pomalo učimo, imamo fine slikovnice sa zadacimam koje rješavamo.
Kako vi i vaši mališani?

: Gost - 26. maj 2007 22:51:00(UTC)
ZZ, I JA MISLIM KAO I TI.....POLAKO I SA OSMEHOM.

: Gost - 21. maj 2007 1:28:00(UTC)
ja sam za to samo ako dete samo traži,nikako forsiranje od strane roditelja i opismenjavanje po sveku cenu.

moj sin je bio od onih koje je to jako interesovalo,stalno je dovlačio novine i slikovnice da mu čitam i pokazujem koje je koje slovo..to ga je jednostavno fasciniralo i nisam mogla da a da ga ne naučim da čita jer je on bio taj oji je insistirao..pisanje takodje nisam forsirala,tu veštinu je sam savladao prepisujući iz slikovnica..kad je krenuo u školu,nije imao nikakva problem da se prilagodi načinu učenja koji je imala učiteljica,nije mu čak ni bilo dosadno,iako je znao vrlo tečno da čita kad je krenuo u prvi razred..

videćemo kako će biti sa Dorom..a u jedno sam sigurna,da ni nju neću ja terati da uči slova..

: Gost - 20. maj 2007 16:25:00(UTC)
Citat:
uros1003 - 11/5/2007 12:46 AM

Ne znam gde zivite, ali posto sam ja uciteljica mogu da ti kazem da najvise volim da mi dete dodje u prvi razred bez nekog velikog citanja, jer vecina roditelja iz neznanja naravno pogresno to pokaze deci, pa je velika muka to ispraviti. Niko ne ostane nepismen, ne mislim na to, vec se problemi javljaju kod razumevanja procitanog teksta i razumevanja zadataka iz matematike. Ovo je samo sugestija i moje misljenje, pozz

E ja se drzim bas te filozifije i prepustam uciteljima da uce dete da cita i pise,za to imam svoje i svoje licne razloge
1.ne opterecivati dete pre vremena,da su tada sposobni za to vec bi bili u prvom razredu
2.smatram da je predskolsko doba jedino doba u zivotu kada je dete bezbrizno i bez ikakvih obaveza,i nebih mu to oduzela od 1.raz. pa ceo zivot imace brige i obaveze.
3.detetu apsolutno nista neznaci to sto zna da pise i cita pre svojih vrsnjaka,niti ga to cini naprednijim,niti ce mu to pomoci u daljem skolovanju,mozete samo postici efekat da mu bude dosadno dok druga deca uce.
Smatram da prenagljivanje sa ucenjem slova i brojeva sluzi nizasta drugo nego za hvalisanje roditelja pred prijateljima,rodbinom i kolegama.
Ostavite decu na miru da budu bezbrizna i da misle samo na svoje sarene lutkice i igrackice jel kao sto rekoh to im je jedino zivotno doba kad to sebi mogu da priuste NE ODUZIMAJTE IM TO
caos caos caos caos caos caos

: Gost - 18. maj 2007 0:24:00(UTC)
AJOJ PA TO JE TEROR.........ZA SADA TAKO MISLIM....UH.

: Gost - 17. maj 2007 11:51:00(UTC)
Citat:
kika - 11/5/2007 9:32 PM

HVALA PUNO, I MOJA DIVNA KOMSINICA KOJA JE PROFESOR RAZREDNE NASTAVE, TJ UVITELJICA, A SADA I DIREKTOR JEDNE OSNOVNE SKOLE KOJA JE ZALJUBLJENA U SVOJE ZANIMANJE, I OBOZAVA DECU I IMA DOBRE SINOVE, REKLA MI JE ISTO TO, PUSTI DETE DA SE IGRA I NE FORSIRAJ, STO MISLIM I JA, ALI SLUSAM SVASTA OD RAZNIH MAMA....A OVDE NA FORUMU POZELELA SAM DA CUJEM I VAS, I ZNACI MI I VASE MISLJENJE.


Vjeruj mi,ne slusaj razne mame,i ja oko sebe imam mame koje djeci obrisu sve sto su napisali kad su u skoli,da bi ponovo i urednije pisali,ne znam sta postizu time,pa ne moze se na silu imati lijep rukopis,toje bogom dano,moj sin pise kao nogom,priznajem,ali ne mogu to promijeniti,sve ostalo je super,mora negdje biti i falinka, i ne pada mi na pamet da sad dijete maltretiram i brisem sve,da bi on kao ljepse to napisao,time mu samo odmazem

: Gost - 11. maj 2007 23:32:00(UTC)
HVALA PUNO, I MOJA DIVNA KOMSINICA KOJA JE PROFESOR RAZREDNE NASTAVE, TJ UVITELJICA, A SADA I DIREKTOR JEDNE OSNOVNE SKOLE KOJA JE ZALJUBLJENA U SVOJE ZANIMANJE, I OBOZAVA DECU I IMA DOBRE SINOVE, REKLA MI JE ISTO TO, PUSTI DETE DA SE IGRA I NE FORSIRAJ, STO MISLIM I JA, ALI SLUSAM SVASTA OD RAZNIH MAMA....A OVDE NA FORUMU POZELELA SAM DA CUJEM I VAS, I ZNACI MI I VASE MISLJENJE.

: Gost - 11. maj 2007 20:11:00(UTC)
Citat:
uros1003 - 11/5/2007 12:46 AM

Ne znam gde zivite, ali posto sam ja uciteljica mogu da ti kazem da najvise volim da mi dete dodje u prvi razred bez nekog velikog citanja, jer vecina roditelja iz neznanja naravno pogresno to pokaze deci, pa je velika muka to ispraviti. Niko ne ostane nepismen, ne mislim na to, vec se problemi javljaju kod razumevanja procitanog teksta i razumevanja zadataka iz matematike. Ovo je samo sugestija i moje misljenje, pozz


Dijelim vase misljenje,tako sam i ucinila sa obojicom sinova,i vrijedilo je,druge mame su se patile uceci djecu i tjerajuci ih na silu pred polazak u skolu da uce slova i brojeve,moji su to sami nekako spontano radili,a na kraju ispadose najbolji djaci,nije da se hvalim,ali bas mi je od starijeg sina uciteljica rekla ovo sto vi sad pisete,da je lakse raditi sa djecom koja su u startu na istom,pa sam je poslusala i kad je mladje trebalo krenuti u skolu. I jos nesto,da li je istina da izuzetno inteligentni ljudi imaju najruznije rukopise?

: Gost - 11. maj 2007 13:03:00(UTC)
Pavle je sa 1.5 dana znao da prepozna sva slova, i latinicu i cirilicu verovali ili ne.
Sa 3 godine je poceo da pise i da cita. Napomiljem da ga ni trenutak nismo forsirali i nije nam bilo i interesu da zna slova nego se njemu to ucinilo interesantno i zapitkivao je dok nije sve savladao (inace kada ima pik za nesto njemu interesantno ne odustaje dok u potpunosti ne savlada).
Verujem da nije dobro zbog skole ali sta da radim, cak sam mislila da ce da zaboravi do polaska u skolu ali ipak nije.
Zna oba pisma podjednako mada mislim da vise forsira cirilicu.

: Gost - 11. maj 2007 2:59:00(UTC)
Iskreno Aurora je u vrticu pocela da upija od drugara slova tj.reci koje mi je posle kod kuce bukvalno preslikavala.
Smatram da dete koje krece u prvi razred treba da ima poznavanje slova,ali ne i njegovo koriscenje tj pisanje a ni citanje. Ipak sam verovanja da svako treba da radi svoj posao(lekar da leci,ucitelj da uci)pa se zato ne uplicem u nesto sto nisam sigurna da li cu dobro odraditi.
U svakom slucaju do same skole imate jos celih godinu i po i za to vreme savladace sve sto je potrebno ako ne i vise ako je bude zanimalo!!
Deca su neverovatni sundjercici samo kada hoce da nesto upiju,a i kada nece samo im ostane!! caos caos

: Gost - 11. maj 2007 2:46:00(UTC)
Ne znam gde zivite, ali posto sam ja uciteljica mogu da ti kazem da najvise volim da mi dete dodje u prvi razred bez nekog velikog citanja, jer vecina roditelja iz neznanja naravno pogresno to pokaze deci, pa je velika muka to ispraviti. Niko ne ostane nepismen, ne mislim na to, vec se problemi javljaju kod razumevanja procitanog teksta i razumevanja zadataka iz matematike. Ovo je samo sugestija i moje misljenje, pozz

: Gost - 11. maj 2007 1:30:00(UTC)
..DA UCITE DECU, I KOM PISMU ?
...DA LI PRE PREDKSOLSKOG...?
...JA IVU PRATIM, KOLIKO JE NJOJ TO ZANIMLJIVO, ALI POCINJE DA MESA CIRILICU I LATINICU, PA NASE OKRUZENJE BOMBARDOVANO LATINICOM I DETE SAMO UPIJA....
..KAKO SE VI PONASATE?......IVA S JESENI KRECE U PREDSKOLSKO, U VRTIC IDE VEC TRI IPO- CETIRI GODINE,U NOVEMBRU PUNI 6 GODINA.

Powered by YAF | YAF © 2003-2011, Yet Another Forum.NET
Stranica je nastala za 0.847 sekundi.
AKTUELNO: Uputstvo
Pitanja i Odgovori